Összes oldalmegjelenítés

2012. március 23., péntek

Lilahagyma lekvár


Na megint egy furcsaság...érdekesség...
Először én is csodálkozva néztem, hogy hagymából lekvár (valami olyan lehet ,mint a kolbászból kerítés :)..de mivel a hozzávalókat külön-külön is szeretjük, gondoltam belevágok..olyan nagyon rossz nem lehet.
Hát kellemesen csalódtam. Isteni finom.Hasonlít az íze picit a párolt káposztához, sült csirke vagy bármiféle sült hús mellé nagyon nagyon illik. Én az egész családdal megszerettettem...Feldobja az ebédeket :)

Hozzávalók:4-6 személyre
  • 1 kg lilahagyma
  • 3-4 dl félédes v édes vörösbor
  • 2 kanál méz
  • kb.  8-10 dkg cukor (ez a bortól is függ)
  • pici gyömbér
  • só, bors
  • pici citromlé (mokkáskanálnyi)
Elkészítés:
A lilahagymát meghámozzuk, apró kockára vagy nagyon vékony félkörökre vágjuk. Soha ne reszeljük vagy daráljuk, mert keserű lesz.
A mézet pár percig karamellizáljuk, vigyázzunk, hogy oda ne égjen, majd rátesszük a felkockázott hagymát, és átforgatjuk. 1-2 perc múlva ráöntjük a vörösbort, a cukrot, sót, csipet gyömbért,borsot és a citromlevet. Kóstoljuk meg, hogy édes legyen, de a borsot is érezzünk. Ha fanyar a bor miatt, mehet még rá cukor, hisz lekvárt főzünk :)
Fedő alatt kb. egy, másfél óráig  puhára főzzük. Majd a fedőt levéve elfőzzük a levét, hogy krémes állagot kapjon. A bort lehet főzés közben pótolni, ha kevésnek találjuk, csak akkor több cukrot is adjuk hozzá.
Sült csirke mellé, egy kis petrezselymes krumplival isteni finom....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése