Összes oldalmegjelenítés

2011. november 1., kedd

Kinder szelet


Ennek a süteménynek  még nincs igazán neve. Egy jó receptet kerestem Kinder-szeletre, de nem nagyon találtam semmi olyat ,ami megfogott volna.
Az eredetiben egy halom tojásfehérje kellett, a sárgáját kidobva, a krém receptnél a 6 hozzávalóból hármat írt az elkészítésnél...elég fura leírásokat találtam. Így félretettem a receptet, és egy már a könyvemben meglévő csokis piskóta alapra (kicsi átalakítással),csináltam egy nagyon habos, nagyon lágy, de mégis kemény krémet,ami azt hiszem megállja majd a helyét egy tortában gyümölcsökkel ,vagy csak egy sima piskóta alapon is.
Szóval lett egy új sütemény, ami nem hasonlított a kinder-szeletre, még igazán neve sincs, de nagyon finom lett...és mindenkinek nagyon ízlett :)
Így már azt hiszem be lehet építeni a hétköznapokba a családi ebédek után... Próbáljátok ki...kicsit sok a hozzávaló, de nem hiszem, hogy túl macerás lenne...szerintem megéri megcsinálni...

 Hozzávalók: /tésztához/
  • 7 db tojás
  • 2 evőkanál kakaó
  • 5 ek liszt
  • 8 ek cukor
  • 1 dl olaj
  • 1 cs sütőpor
  • 1 tk mézeskalács fűszerkeverék
Krémhez:
  • 1 citrom héja, fél citrom leve
  • 3dl OKÉ krémvarázs /vagy Hulala krémalap/
  • kb15 dkg porcukor
  • tetejére olvasztott csokoládé
Elkészítés:
A tojások fehérjét csipet sóval kemény habbá verjük. Egy másik tálban a sárgáját kikeverjük a cukorral, hozzáadjuk a lisztet, sütőport, olajat, kakaót, a mézeskalácsos fűsz.keveréket,jól összedolgozzuk... végül könnyedén belekeverjük a felvert habot. Én kisebb adagokban szoktam, úgy nem törik össze a fehérje.
Kizsírozott ,lisztezett tepsiben,(vagy sütőpapírral béleltben)előmelegített sütőben ,légkeveréssel /én 160 fokon/ tűpróbáig sütjük. Majd hagyjuk teljesen kihűlni.
A krémhez a krémalapot kemény habbá verjük.Hozzáadjuk a porcukrot ( ízlés szerint)  a citromhéjat és a fél citrom levét.
Ha kihűlt a tészta, a krémet egyenletesen eloszlatjuk a süti tetején. Olvasztott csokoládéval lehet díszíteni, majd 1-2 órára hűtőbe tesszük. Nagyon finom...próbáljátok ki :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése