Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 5., hétfő

Kanadai fahéjas csiga

Szerintem sokunk gyermekkorát idézik a nagymamák vagy dédik által készített kelt tészták illata..Nekem legalábbis nagyon sokszor eszembe jut..Dédimamám a meleg dunyha (vagy ahogy ő mondta, dunna )alatt kelesztette, az általunk csodásnak vélt kakaós csiga kelt, puha, finom illatú tésztáját.Amit úgy gondolunk saját maga talált ki, hisz soha nem láttuk leírva,soha nem mérte ki a hozzávalókat...Mindent csak szívvel, és érzéssel pakolt a nagy régi , füles fém tálba....Megkente kakaóval, idetekert, odatekert, és már sült is a mennyei illatú kakaós csiga...Sajnos mivel senki nem tudja a családban a hozzávalókat, így ezt a receptet nem tudtuk "tovább vinni", bármennyire is szerettük volna....
Elég rég óta kerestem valami hozzá hasonló receptet. Bár , megmondom őszintén, én azt hittem, hogy a kakaós csiga valami nagyon furmányos, nehezen elkészíthető, pepecselős, időigényes sütemény.... Ezért még eddig nem is mertem nekiállni. Egyik nap viszont interneten ráakadtam egy receptre . Akkor valami fahéjasat kerestem, mert az a másik nagy kedvenc, így akadtam rá a Kanadai fahéjas csigára. Nagyon szeretem a fahéj, illetve a meleg fahéjas süti illatát...engem mindig megnyugtat :) 
Nem volt sok hozzávaló, nem is tűnt nehéznek , gondoltam kipróbálom...és kellemesen csalódtam...olyan gyorsan kész lett, hogy egyből csináltam egy kakaós adagot is. Puha lett a tészta, elég benne a töltelék, és nem száradt ki..talán olyan lett amilyennek igazán szerettem volna, és talán aki evett belőle /mert mind elfogyott/ osztozik a véleményemen....:)
Csináljátok és fogyasszátok szeretettel...nem bánjátok meg !! Jó étvágyat...


Kanadai fahéjas csiga

Hozzávalók :4 főre
  • 40 dkg liszt
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • kb 2- 2,5 dl langyos tej
  • 4 dkg + 7 dkg cukor
  • 7 dkg +10 dkg rama margarin
  • 4 ek őrölt fahéj
  • 1/4 teáskanál só

Elkészítés:
A lisztet tálba öntjük, mélyedést készítünk benne. Az élesztőt én mindig külön, egy bögrében futtatom fel, bár a recept nem így írja, de így mindig biztos lesz a végeredmény. Szóval 1dl langyos tejbe beleteszünk egy mokkáskanál lisztet, egy mokkáskanál cukrot, az élesztőt, összekeverjük és kb. 5 -10 percre meleg helyre tesszük.Hozzáadunk a liszthez addig 4dkg cukrot, 7dkg lágy margarint, 2 ek őrölt fahéjat és a sót .Beletesszük a felfuttatott élesztőt a mélyedésbe, és óvatosan összegyúrjuk, Kalácstészta jellegű tésztát kapunk /nem ragad, nem túl kemény, de nem is túl lágy/

 
Ha összegyúrtuk, lefedve a tésztát 1 órát kelesztjük. Míg kel a tészta, addig összekeverjük a 10 dkg margarint,7 dkg cukorral és 2ek fahéjjal. Ezt hagyjuk szobahőmérsékleten, hogy könnyen kenhető legyen.
Lisztezett deszkán kinyújtjuk a tésztát, próbáljuk meg téglalap alakúra, kb. 2-3 mm vékonyságura. Megkenjük a fahéjas margarinnal, és a rövidebb oldalánál kezdve  felcsavarjuk.

3-4 ujjnyi szeletekre vágjuk, és beletesszük egy magasabb falú tepsibe, sütőedénybe. Én kerámiába tettem, és tettem alá sütőpapírt is, nehogy leégjen. Lehet közel tenni egymáshoz, nem kelnek olyan nagyon nagyra, nem baj ,ha összeérnek sütés közben.

Én kb. 160-180 fokon sütöttem ,alsó felső lángon kb 40-60 percig, egy kicsit tovább, hogy ne égjen le, és az egész átsüljön. Ha reggelire készítjük, akkor tegyük be lefóliázva a hűtőbe vagy hideg helyre előző este. Reggel tegyük be a hideg sütőbe, és úgy kapcsoljuk be, hogy együtt tudjon felmelegedni a sütő meg a tészta is.

A kakaósat ugyanígy csináltam, csak a tésztájából kihagytam a fahéjat, és egy picivel több cukrot tettem bele. A töltelékhez meg ízlés szerint kb 3-4 ek keserű kakaót összekeverünk cukorral, és langyos tejjel, hogy sűrűbb krém legyen. Ezzel kenjük meg a kinyújtott tésztát. Feltekerjük. Sütés előtt meg olvasztott vajjal megkenjük a tetejét...a sütési ideje körülbelül ugyanannyi ,mint a fahéjasnak...látjátok ,ha már szép aranybarna a teteje.


Csináljátok meg, mert nem nehéz, nagyon finom, és nem fogtok csalódni benne !!!!! :)




1 megjegyzés:

  1. Kedves Sandra!

    Édesapád , akivel nagyon jó barátok lettünk, mutatta meg nekem nagy büszkén a blogodat. Örömmel és érdeklődéssel olvastam végig.

    Ízléses és finoman letisztult írás.
    A Női Szeszély recepted Édesanyámat juttatta eszembe, az Ő kedvenc süteménye volt. Eddig én is azt hittem, hogy ez egy nagyon bonyolult, időigényes sütemény, de a receptleírásodon felbuzdulva kedvet kaptam hozzá, hogy elkészítsem.

    Figyelemmel fogom követni és érdeklődéssel várom eztán az újabb receptjeidet.

    További kellemes sütés-főzést-blogolást kívánva üdvözöl:
    Molnár Judit

    VálaszTörlés