Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 19., hétfő

Somlói galuska- egyszerűen, gyorsan!!

 Somlói galuska

"A somlói galuska a magyar cukrászat egyik legismertebb készítménye. Piskótatésztából készül csokoládéöntettel  és tejszínhab díszítéssel. Története a 16. századra nyúlik vissza, egyesek szerint a Somló-hegyről kapta a nevét.
A somlói galuskának számos receptje, változata létezik, csak a tésztájához felhasználhatnak piskótatésztát, frissen sütöttet vagy készen kaphatót, babapiskótát, de még muffint is.Eléggé „munkás” édesség, ezért 6-8 adagnál kisebb mennyiséget nem érdemes készíteni. " (Wikipédia)




Ez volt a somlói galuska "komoly" leírása.:) Amikor először olvastam a süti hozzávalóit, nagyon megijedtem. Iszonyú mennyiségű hozzávaló, bonyodalmas piskóta sütögetés, órákig tartó elfoglaltság. Szerettem volna kicsit könnyebben elkészíteni ezt a sokak által kedvelt édességet. Családunk minden tagja nagyon szereti, én pedig szerettem volna a kedvükben járni. Sajnos amit a legtöbb boltban lehet kapni, vagy néha  amit cukrászdában ezen a néven felszolgálnak...hát nem is tudom...szegény sütemény megcsúfolása. Én nem is veszek készen kaphatót, hisz gyorsan el lehet készíteni otthon is, születésnapokra torta helyett, mi örömmel fogyasztjuk :)
Megpróbáltam kevesebb hozzávalóval, piskótasütés nélkül megcsinálni..és hála az égnek eddig ízlett mindenkinek.:) Szeretném ezt megosztani veletek, hogy nektek is egyszerűbb és gyorsabb legyen!


Hozzávalók:  /6-8 személyre bőségesen/ 
  • 2 csomag kész piskóta darabok /Intersparban, Auchanban lehet kapni/
  • 1 1/2 liter tej
  • 3 csomag főzős vanília puding
  • 1 1/2 üveg rum aroma
  • 5 dkg dió
  • 5 dkg mazsola
  • 15 dkg cukor
A csokiöntethez:
  • 5-7 dkg keserű kakaó
  • 3 dkg Rama margarin
  • 4dl tej
  • kb 10-12 dkg cukor
  • fél üveg rum aroma
  • díszítésnek tejszínhab
 A másfél liter tejet feltesszük melegíteni a cukorral, pudingot főzünk belőle. Nagyon fontos ,hogy mielőtt a pudingot rátesszük a piskótára, hagyjuk kihűlni!Közben a mazsolákat beáztatjuk egy üveg rumaromába,a diót összetörjük ( én botmixekkel apró darabokra zúzom).
A piskótakockák egy részét, egy öblös jénaiba tesszük. Meglocsoljuk a rumos mazsolával, a dió egy részével, majd rátesszük a puding egy részét. Én harmadolni szoktam minden hozzávalót, mert ennyiből körülbelül 3 réteg jön ki. A rétegezést addig csináljuk , míg minden hozzávaló el nem fogy. Az a lényeg, hogy pudinggal végződjön. Ha kész, a tetejére keserű kakaót szórunk díszítésnek, majd kb. 2-3 órára hűtőbe tesszük.
A csokiöntethez a tejet feltesszük melegedni a vajjal és a cukorral. Mikor már majdnem forr, beletesszük a kakaót, kézi habverővel egyfolytában kevergetve felforraljuk. Beletesszük a fél üveg rumaromát is. Takarék lángon pár percig főzzük, hogy a vajnak köszönhetően is, sűrű, fényes csokiöntetet kapjuk. Ha esetleg nagyon híg, keserű kakaót tehetünk még bele /esetleg még cukrot is/ Én ennél nem nagyon szoktam mérni a hozzávalókat, mert látod, ha már kezd besűrűsödni, ottmarad a belemártott kanálon az öntet...Ha esetleg csomós lesz a kakaó miatt, nyugodtan egy kis szűrőn öntsük át, hogy egynemű , sima öntetünk legyen.
Ha lehűlt a pudingos piskótánk ,és kihűlt az öntet is, lehet tálalni. Tetejére díszítésnek nyomjunk egy kis tejszínhabot...A garantált siker nem marad el :)

A csokiöntet készítését anyukámtól tanultam, sokkal finomabb, mint a készen kaphatóak. Ha az öntetből marad, ami legtöbbször előfordul, mert mindig kicsit túlzásba viszem, meg lehet estére forrócsokinak, kakaónak csinálni. Úgy is nagyon finom :) vagy vaníliafagyira...hmmm...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése