Összes oldalmegjelenítés

2017. április 30., vasárnap

Mesés mákos pite



Évek óta szerettem volna mákos pitét sütni,de valahogy ez mindig lemaradt a repertoáramból. Ennek valahogy nem mertem neki kezdeni....vagy talán réges-régen egyszer. Most viszont jött az ihlet, és a neten keresgélve próbáltam rábukkani a legfinomabb "megoldásra". A receptek többsége, (mint mindig:) nem volt számomra teljes, hiányoztak a megfelelő ízek, vagy csak én kerestem rossz helyen, de egy receptet találtam ami tetszett. Ezt kicsit átalakítva sikerült egy olyan mákos pitét csinálni ami elnyerete a család tetszését. Nem utolsó sorban gyorsan elkészíthető, nincs macera és még olcsó is. Próbájátok ki, szerintem nagyon finom és könnyed sütemény :)

Hozzávalók:

Tésztához:
- 30 dkg liszt
- 12 dkg porcukor
- 2 cs vaniliás cukor
- 8 dkg puha házi zsír
- 4 tojás sárgája
- 1 cs sütőpor
- 0,5 dl tej

Töltelékhez:
- 4 tojás fehérje
- 20 dkg porcukor
- 20 dkg darát mák
- 2 ek folyós házi baracklekvár
- fél citrom reszelt héjja

A hozzávalókat lágy, de nyújtható tésztává gyúrjuk. Én a végső állagot már a nyújtódeszkán gyúrtam össze.A tészta egyik felét enyhén lisztezett deszkán a tepsi méretére nyújtjuk (25x35 cm) majd az aljába simítjuk. A tojások fehérjét kemény habbá verjük egy csipet sóval, majd hozzáadjuk a mákot, a cukor, a citromhéjjat és a két kanál lekvárt.Ízlés szerint a krémbe is lehet rakni vaníliás cukrot. A lekvár az eredeti receptben nem szerepelt, de nekem úgy a töltelék nagyon száraznak, porózusnak tűnt. Így sokkal ízletesebb és lágyabb  lett. Kicsit tapadós, de kenhető tölteléket kapunk, ezt elsimítjuk a tészta tetején. A maradék tésztát is kinyújtjuk és ráhelyezzük a mákos töltelék tetejére.
Előmelegített sütőben, 170 fokon , alsó- felső sütésen kb 30-40 percig sütjük. Nem kell ,hogy aranybara legyen ,mert a széle megég, Én világos színűre hagytam, úgy is átsült mindenhol.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése