Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 19., hétfő

Csodakuglóf - "Ahogy te szereted !"



A következő süti receptem, az általunk kedvelt csodakuglófé, ahogy "ahogy te szereted".
Azért adtam neki ezt a blogcímet, mert igazság szerint ez csak egy alap tészta. Évek óta sütöm, nincsen vele probléma, feljön a forma tetejéig, nem ég oda, nagyon finom, na és persze olyan ízesítéssel készül ,ahogy te szereted! , vagy ahogy  mindenki szereti :). És nagyon egyszerű elkészíteni. Szoktam csinálni simán, csak vaníliásat, citromosat, mogyorósat, diósat  /azt is lehet simán, vagy kakaóval / , kakaós -kókuszosat, mogyorós-milkásat /az nagyon ütős :) /  vagy márványosan vaníliával meg kakaóval, aszalt gyümölcsökkel....meg...meg....szóval a lehetőségek száma határtalan, minden rád van bízva, belerakhatsz bármit, amit csak egy sütibe lehet ízesítésképpen, hidd el, nagyon finom lesz:)
Visszatérve a kuglóf formához.. hát tapasztalatból mondom, hogy arra viszont nem szabad sajnálni a pénzt. Próbáltam egy olcsóbb változatban, hááát mit mondjak. A formával együtt ment ki a süti a kukába. Aztán kaptam egy jó minőségű teflont...azóta nem tudom elrontani...úgyhogy erre oda kell figyelni, mert nagyon sokat számít! De jó valami békebeli, nagyitól örökölt, nehéz fém forma is...abban is próbáltam már, és csodálatosan megsült..


  Ebben a receptben én még soha nem csalódtam, úgyhogy próbáljátok ki, mert örömöt fogtok okozni!


Kuglóf alap hozzávalók:
  • 4-5 tojás
  • 30 dkg Rama margarin
  • 30 dkg cukor
  • 30 dkg liszt
  • 3 csomag vaníliás cukor
  • citromhéj
  • 1 kk sütőpor
Az ízesítés pedig rátok van bízva...a dióból, mogyoróból, kókuszból...elég durván két marékkal. A csokikkal én nem szoktam spórolni, bele szoktam darabolni egy-egy táblát, hisz nagyon finom, amikor megtalálod a sütiben az olvadt "csokifoltokat" :)


Elkészítés:
Nagyon fontos, hogy minden alapanyag szobahőmérsékletű legyen!!!  A sütőformát kivajazzuk , lisztezzük, a sütőt előmelegítjük.
A puha vajat keverőtálba tesszük, és a cukorral habosra keverjük. Szétválasztjuk a tojásokat, a sárgáját a vajhoz adjuk, és habosra keverjük. Én ilyenkor szoktam hozzáadni a diót, a csokit, a kókuszt, vagy amit éppen szeretnék, és ezzel is elkeverjük. A sütőporos lisztet beleszitáljuk, összekeverjük. Én lágyításnak szoktam hozzáadni egy kicsi tejet, hogy ne legyen nagyon sűrű tészta /kb fél decit/.
A tojásfehérjéket pici sóval habosra keverjük, és óvatosan a tésztához keverjük. /egy kanálnyit keverjük bele durván, és utána a többit óvatosan beleforgatjuk a lágyabb tésztába, így nem fog összetörni a hab./


Ha márványos kuglófot szeretnénk, akkor a fele tésztát eloszlatjuk a forma alján, majd a másik felébe óvatosan elkeverünk két csapott  kanál keserű kakaót, és rátesszük a fehér tészta tetejére. Kicsit megütögetjük a forma alját, hogy ne maradjanak buborékok, és mehet is a sütőbe. 


 Szép aranybarnára sütjük, tűpróbával ellenőrizzük. Alsó - felső lángon 160 fokon kb. 40 perc, azután légkeverés+alsó sütés kb. még 30 perc. Lassan kell sütni, hisz elég tömör, magas süti lesz belőle.
Ha kész bevonhatjuk csokival, megszórhatjuk dióval, mogyoróval, csokigolyókkal...vagy amivel csak szeretnénk... 
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése